Wednesday, January 6, 2010

Mein Ana Ain

Assalamua'laikum pd sahabat2 semua..pertama dan selamanya kita mengucapkan syukur ke hadrat Illahi kerana masih dikurniakan nikmat iman dan islam dalam hidup kita semua. Saya mengucapkan berbanyak terima kasih pd para sahabat ats kesudian kalian mengikuti perkembangan blog ini. Saya berharap sedikit sebanyak blog ini dapat memberi input yg dapat membantu kalian dlm menjalani kehidupan sebagai seorang muslim dan muslimah yang baik. Sekali lagi, buat pengetahuan shbt2..kandungan di dalam blog ini bukanlah sepenuhnya drpd sy tp ia adalah hasil perkongsian, pembacaan, penyelidikan dan pengalaman dari saya bersama teman2.

Kehidupan sebagai seorang remaja islam sememangnya bukanlah mudah, lebih2 lagi dalam menghadapi cabaran dunia moden hari ini. Di mana2 pd hari ini, kita dapat lihat maksiat berleluasa. Tiada lagi perasaan malu dan segan utk melakukan maksiat. Lihat sahaja pd malam tahun baru. Berapa ramai pasangan2 muda yg telah ditangkap oleh pihak berkuasa. Astaghfirullahal'azim..itu yg berjaya ditangkap, bagaimana dgn yg terlepas. Saya yakin masih ramai lagi di luar sana pasangan2 muda yg seronok meraikan tahun baru. Tetapi, bukan ini isu yg ingin sy timbulkan. Isu yg ingin diketengahkan supaya kita sama2 dpt berfikir dan bermuhasabah diri..di mana peranan kita sebagai saudara mereka?? Adakah kita hanya mampu melihat, mengutuk di belakang tanpa apa2 tindakan?? Memang benar bukan mudah utk kita menegur seseorang..saya sendiri tidak begitu yakin utk berdakwah dihadapan umum. Sekadar menyuarakan pandangan dan menyalurkan dakwah di alam maya. Dan saya yakin sahabat2 yg mengikuti blog sy ini juga ada yg berada di medan yg sama. Sy ingin menyeru pd diri sy sendiri dan pd shbt2 semua supaya kita boleh sama2 berganding bahu menegakkan islam. Jangan hanya islam pd nama. Tapi tampilkan ia pd peribadi kita. Suarakan ia pd saudara kita. Sama2 kita cuba utk meningkatkan mutu dakwah kita. Bergerak ke hadapan!

Pd sahabat2 semua..sy ingin memohon maaf kerana sudah lama tidak mengupdate blog ini. Kekurangan idea dan kesibukan sebagai pelajar menyukarkan sy utk duduk dihadapan laptop menaip kalimah demi kalimah sebagai tatapan sahabat. Justeru, harapan saya..seandainya ada sahabat2 yg ingin memberikan pandangan, artikel atau apa2 post yg boleh kita kongsikn bersama, bolehlah menghantar email atau ym pd sy di muslimahsejati_ain90@yahoo.com Kisah "asrar hidup" juga sy akan postkan dr semasa ke semasa. Harap sahabat2 dpt terus mengikutinya. Majulah islam utk semua!!!

No comments: