Friday, October 15, 2010

Ada sesuatu yang ingin aku katakan..

Ada sesuatu yang ingin aku katakan..
Khusus buat sahabat-sahabat yang aku sayangi..
Ketahuilah, aku sangat menyayangi kalian..
Kerana itulah aku perlu mengatakan semua ini..
Kata-kata ini sudah sering kalian dengar..
Mungkin kalian sudah bosan kerana acapkali mendengarnya..
Jauhilah zina wahai sahabat-sahabatku..
Aku penat melihat kalian berzina..
Aku sedih melihat kalian berzina..
Aku malu dan marah melihat kalian berzina..
Ya..memang benar kalian tidak berzina dengan kemaluan
Tetapi kalian berzina dengan hati..
Kalian berzina dengan mata..
Kalian berzina dengan tangan..
Kalian berzina dengan lidah dan suara..
Kalian berzina dengan kaki..
Ah..sepatutnya aku tidak perlu mengatakan semua ini
Kerana kalian sendiri sangat arif tentangnya
Tetapi mengapa kalian terus mengikut hawa nafsu kalian itu?
Aku tahu..kalian ingin merasai cinta
Aku juga..aku juga mahu merasai cinta
Tetapi aku tidak mahu cinta itu dicemari dengan maksiat..
Mahukah kalian rumah tangga yang dibina selepas ini..
Hilang keberkatan dan rasa cintanya kerana perbuatan lampau kalian itu??
Kalian selalu keluar berdua..
Kalian selalu berbual di telefon setiap malam..
Ketahuilah wahai gadis..
Suara lunak dan manja serta rengekanmu ketika berbual itu mampu menggoncang iman seorang lelaki..
Tidakkah kau merasa berdosa kerana menaikkan syahwatnya terhadapmu??
Abang..sayang
Mama..papa
Hubby..honey
Panggilan itu hanya untuk dia yang telah halal buatmu..
Bukan untuk dia yang masih belum tentu menjadi milikmu..
Aduhai..
Sedarlah sahabat-sahabatku..
Sedarlah sementara masih sempat..
Aku khuatir kalian akan menyesal..
Aku khuatir kalian akan kehilangan rasa mawaddah dan sakinah setelah menikah nanti..
Aku ingin kalian bahagia..
Tidak salah untuk bercinta..
Tetapi biarlah dengan cara yang ditetapkan syara'..
Tidak perlulah kalian selalu berjumpa, keluar bersama, berbual selalu..
Semua itu tidak perlu..
Pergilah berjumpa keluarga si dia..
Agar hubungan yang terjalin lebih barakah..
Ketahuilah..kata-kata ini ku luahkan bukan kerana benci..
Bahkan kerana sayang..
Aku sangat meyayangi kalian..
Jika aku mampu menahan nafsu cintaku dari maksiat..
Mengapa tidak kalian??
Kalian lebih hebat dariku..
Sedarlah..

2 comments: