Thursday, December 27, 2012

FINAL YEAR~

Bismillahirrahmanirrahim..


Pejam celik..
Pejam celik..
Eh..dah final year??
Mcam tak sangka saya dah pun berada di tahun akhir pengajian saya di USIM.
Rasa macam baru semalam menjejakkan kaki di Bumi Nilai
Rupa-rupanya dah hampir 4 tahun saya di sini
ALLAH~

Kelas terakhir saya pada malam Jumaat lepas
Presentation subjek Keusahawanan
Alhamdulillah selesai~
Bila keluar daripada dewan kuliah, rasa macam tak percaya dah habis belajar
Macam-macam yang saya rasa
Sedih..
Gembira..
Takut..
Bercampur-baur..

Saat masih bergelar junior..seronok tengok abang-abang dan kakak-kakak senior yang dah habis belajar. Rasa tak sabar nak habiskan belajar masaa tu. Hari-hari asyik merungut dengan kerja yang bertimbun..hihi. Tapi..bila dah nak habis ni, hmm..rasa macam taknak berhenti belajar pun ada. Cabaran di alam kerjaya tu sebenarnya lebih hebat lagi. Di USIM ni saya terdedah dengan suasana yang pada pendapat saya masih lagi dalam keadaan terjaga. Tapi bila saya dah berkerja, saya akan terdedah dengan suasana dan jenis orang yang saya tak pernah jumpa. ALLAH..mampu ke saya bawa lagi imej saya di luar sana? Mohon doa sahabat-sahabat..semoga ALLAH beri saya kekuatan.

Final exam is just around the corner~
Saya dah sedia? Hihi..mestilah belum. Tengah bersedia. Lepas final, saya akan berehat sekejap dan lepas tu saya insyaALLAH bakal menghadiri KONVENSYEN FIQH WANITA di Serdang pada 19 dan 20 Jan. Tak sabar nak jumpa sahabat-sahabat lain di sana. Pada 28 Jan, saya akan memulakan latihan praktikal saya di sebuah firma audit di Kuala Lumpur. Hmm..nervous~

Pada adik-adik yang masih berbaki beberapa tahun di USIM tu, all the best~ Hargai sebaik-baiknya peluang belajar yang diberi oleh ALLAH. Timbalah ilmu dan pengalaman sebanyak yang mungkin sebagai bekal untuk diri adik-adik di kemudian hari.

P/S: tak rugi bersabar menunggu~

2 comments:

mazida said...

ehem2. tak saba menunggu ape? ain LI kat KL eh? katne? nnti stay mane?

Si Pengemis Iman said...

kat wgsa melawat..kite dok uma sewa kat wgsa ceria~huhu