Sunday, October 13, 2013

Kembali Mengemis Iman di Alam Maya

ALLAHURABBI~~


Berbulan-bulan rasanya saya tak ber'blogging'. Nasib..sebabnya saya terlupa password. Cuba punya cuba akhirnya kena block. Baru seminggu lepas saya dapat buka semula blog saya ni. Huish..bersawang~ Terima kasih pada sahabat-sahabat yang ada menghantar mesej ke blog. ^_^

Banyak yang ingin saya ceritakan
Banyak juga yang ingin saya kongsikan
Ada suka
Ada juga yang duka
Namun..setiap apa yang terjadi
Ada hikmah yang perlu kita kaji
ALLAH tidak mentakdirkan sesuatu secara suka-suka
Pasti ada sesuatu yang tersembunyi di sebaliknya
Kerna kita ini hambaNYA
Maka DIA uji kita sebagai tanda cinta


Sepanjang tempoh masa saya tidak berblogging ni, banyak perkara di luar jangkaan yang berlaku pada saya. Bahkan perkara-perkara yang saya tak pernah terfikir, tak pernah terlintas akan saya alami. Perkara-perkara yang selama ini saya cuma lihat dan hanya berlaku di hadapan mata saya. Subhanallah, alhamdulillah, allahuakbar..laailahaillah~

Saya yakin, apa jua yang berlaku, apa jua takdir yang telah ALLAH tetapkan, semuanya ada hikmah yang tersembunyi. Paling penting, bila ALLAH uji kita..itu petanda DIA masih memberi perhatian pada kita. Masih mahu kita sedar akan kasih sayangNYA. Bersyukurlah bila diuji..sekurang-kurangnya kita masih ada di mata ALLAH. 


                                              

InsyaALLAH,akan ada post terbaru dari saya dalam masa yang terdekat.


No comments: