Sunday, March 24, 2013

Sakit itu tanda ALLAH sayang

Assalamu'alaikum


Muqaddimah saya kali ni, saya nak minta doa dari sahabat-sahabat semua untuk ibu saya yang sedang sakit dan sekarang sedang berada di wad Hospital Kajang. Mohon doa dari sahabat-sahabat untuk kesembuhan ibu saya dari penyakitnya.

Kita selalu mengeluh bila kita sakit. Tapi, sedar tak kenapa kita sakit??

"ALLAH..sakitnya kepala aku."
"Adoi..apahal perut aku sakit sangat ni??"
"Aduh,kenapalah aku demam pulak hari ni? Tak larat aku nak buat apa-apa. Dah lah kerja bertimbun."


Sakit itu nikmat
Sakit itu penghapus dosa
Sakit itu bukti cinta ALLAH
Sakit itu ada hikmah yang kita tidak tahu

Tapi..ramai yang tak memahami hakikat sebenar ALLAH memberikan penyakit pada kita. Ramai yang menganggap sakit itu satu malapetaka, penghalang dalam membuat pekerjaan. Tapi..sedar atau tidak, penyakit itu sebenarnya merupakan petanda bahawa ALLAH itu selalu memerhatikan kita dan selalu ingat pada kita. Kerana itu DIA menurunkan sakit supaya kita juga perlu lebih mengingatiNYA. Ramai yang tak faham kasih sayang ALLAH ni. Tapi, bagi mereka yang memahami, sakit merupakan penghapus kepada dosa-dosa kecil mereka. Rugilah mereka yang menganggap sakit itu satu bala dan malapetaka.

Semoga sakit yang ibu saya alami menjadi nikmat buatnya. Amin..




2 comments:

amirul hakim said...

syafahallahu buat ibu. penyakit itu penghapus dosa insyaallah ;)

brother selasih said...

ameen~
moga2 sudah pulih skrg~