Thursday, June 3, 2010

Doa Seorang KEKASIH

Oh, tuhan..
Seandainya telah KAU catatkan
Dia milikku tercipta untuk diriku

Satukanlah hatinya dengan hatiku

Titipkanlah kebahagiaan



Ya, ALLAH..

Ku mohon apa yang telah
KAU takdirkan

Ku harap dia adalah yang terbaik buatku

Kerana engkau tahu segala isi hatiku

Pelihara daku dari kemurkaanMU


Ya, tuhanku..

Yang Maha Pemurah

Beri kekuatan jua harapan

Membina diri yang lesu tak bermaya

Semaikan setulus kasih di jiwa

Ku pasrah kepadaMU



Kurniakanlah aku

Pasangan yang beriman

Bisa menemani aku

Supaya ku dan dia

Dapat melayar bahtera

Ke muara cinta yang ENGKAU redhai


Oh, tuhan..

Seandai dia..

Satukanlah..

Ya, tuhanku..
Yang Maha Pengasih

ENGKAU sahaja pemeliharaku

Dengarka rintihan hambaMU ini

Jangan ENGKAU biarkan ku sendiri


Agar ku bisa bahgia
Walau tanpa bersamanya

Gantikanlah yang hilang

Tumbuhkan yang telah patah

Ku inginkan bahgia
Di dunia dan akhirat

PadaMU tuhan

Ku mohon segala


DOA SEORANG KEKASIH..

***************
Aku termenung sejenak sebaik sahaja lagu dendangan kumpulan In-Team itu habis dimainkan. Tersentap hatiku. Seakan lagu itu ditujukan untukku. Tanpa ku sedari, ada titisan mutiara yang keluar dari mataku. ALLAH~ Kenapa begini??

Aku telah menyerahkan urusan mencari jodohku kepada kedua orang tuaku. Aku redha dengan pilihan mereka. Aku tahu, redha ALLAH terletak pada redha ibu bapa. Aku ingin hidup dalam keredhaanNYA. Aku yakin dengan pilihan mereka. Aku tahu mereka akan memberikan yang terbaik untukku.

Tetapi, aku juga manusia biasa. Aku punya hati dan perasaan. Aku punya jiwa dan nafsu. Kekadang nafsuku mengatasi. Aku akui, aku punya pilihan di hati. Yang aku redha agama dan akhlaknya. Namun, aku sedar batasannya. Aku sendiri tidaklah terlalu mengharapkannya. Aku tidak ingin bermain api. Aku tidak ingin bercinta sebelum waktunya. Biarlah cinta itu hadir bersama sebuah janji pernikahan.

Aku mengharapkan seorang pemuda yang soleh. Lebih soleh dariku kerana aku ingin dia yang membimbingku. Menjadikan aku seorang isteri yang solehah. Aku ingin seorang pemuda yang tidak takut berjuang di jalanNYA kerana aku ingin menjadi bidadarinya di syurga nanti. Aku tidak perlukan rupa dan hartanya. Cukuplah agama dan akhlaknya yang indah.

ALLAH~

Jauh benar aku mengelamun. Ada orang yang datang meminangku tadi. Tetapi, ditolak dengan baik oleh kedua orang tuaku. Alhamdulillah~ Aku sendiri sejujurnya belum mampu menerima pemuda lain walaupun aku telah menyerahkan urusan mencari suamiku pada ibu bapaku. Aku akan cuba mengikhlaskan diriku untuk menerima pilihan mereka selepas ini.

YA ALLAH..

sambungannya..tunggu~

No comments: