Saturday, January 5, 2013

Lelaki yang masuk NERAKA kerana wanita


Bismillahirrahmanirrahim..

Alhamdulillah, kita masih lagi dikurniakan nikmat untuk bernafas di atas muka bumi ALLAH ini.
Alhamdulillah, ALLAH masih lagi memberi kita peluang untuk mengecap nikmat sihat tubuh badan.
Alhamdulillah, nikmat Iman dan Islam itu masih lagi berada dalam diri kita. 
Syukur..ALLAH masih sayang pada kita.

Saya seorang wanita
Anda, pembaca blog saya juga antaranya adalah wanita
Pernah atau tidak anda terfikir bahawa diri anda akan menjadi penyebab lelaki masuk ke dalam neraka??
Apakah yang menyebabkan mereka masuk ke dalam neraka kerana anda??
Apa yang telah kita, wanita, lakukan yang menyebabkan mereka masuk neraka??

Ada 4 golongan lelaki yang akan ditarik oleh wanita ke dalam neraka.
Ayah, suami, abang/adik lelaki dan anak lelaki,
Mengapa??

  • Ayah
Seorang ayah akan masuk neraka jika dia membiarkan dan tidak mempedulikan keperluan anak-anak perempuannya untuk belajar agama seperti mengajar solat, mengaji, menutup aurat dan sebagainya. Pada zaman serba moden ini, ramai sekali wanita-wanita yang tidak kenal agama, tidak menutup aurat dan seandainya si ayah terus membiarkan mereka berkelakuan seperti itu, tidak ditegur bahkan bangga melihat anak perempuannya berpakaian seksi, si ayah akan ditarik ke dalam neraka di akhirat kelak.

Hmm..ramai sangat saya tengok wanita-wanita yang tak menutup aurat di sekeliling saya tapi saya hairan sebab ayah diorang ni langsung taknak tegur. Bangga anak seksi. Bangga anak jadi perhatian lelaki. Ada 1 kisah tentang seorang ayah. Dia cukup menjaga bab pemakaian isteri dan anak-anak perempuannya. Suatu hari, anaknya memakai tudung yang tidak begitu patuh syariat ketika pergi ke kelas tuisyen. Dia tidak berkata apa-apa saat anak dia pergi tetapi sebaik sahaja anaknya pulang, dia meminta tudung tersebut daripada anaknya. Tanpa sepatah kata, dia mengambil pemetik api, keluar lalu terus membakar tudung tersebut di hadapan anaknya. Haa..dasat x dasat~ :p

  • Suaminya
Suami seringkali dipanggil dayus jika membiarkan si isteri berpakaian menjolok mata di luar rumah Betullah tu..bukan sahaja dayus bahkan bakal ahli neraka. Si suami seharusnya bertindak menasihati si isteri bukan berbangga isterinya melakukan maksiat di luar. Ada suami yang bangga isterinya seksi dan menjadi perhatian lelaki lain. Dayus,dayus~ Walaupun si suami merupakan seorang yang alim, tidak meninggalkan solat tetapi seandainya dia membiarkan dan mendiamkan dosa yang dilakukan oleh isterinya, dia akan turut ditarik masuk ke dalam neraka.

Saya tak nak suami saya masuk neraka sebab saya..huhu~

  • Abang/ adik lelaki
Apabila si ayah sudah pergi menghadap Illahi terlebih dahulu, tanggungjawab untuk menjaga ahli keluarga yang lain terutamanya wanita jatuh kepada abang dan adik lelakinya. Merekalah yang bertanggungjawab menasihati wanita untuk terus taat sebagai hamba ALLAH. Lelaki yang hanya mementingkan keluarganya sahaja tanpa mempedulikan kakak atau adik perempuannya yang sedang melencong dari ajaran Islam juga bakal ditarik ke dalam neraka.

Saya ada seorang je adik lelaki..dik, jaga akak ye~hihi :p

  • Anak lelaki
Apabila seorang anak melihat ibunya berbuat dosa tetapi tidak bertindak menasihatinya, dia juga bakal ditarik ke dalam neraka. Sebagai anak lelaki, adalah menjadi tanggungjawabnya untuk menjaga ibunya bukan sahaja menjaga makan minumnya tetapi juga perihal akhlaknya. Anak yang baik pasti mahukan ibunya bersikap baik juga.

Dasyatnya tarikan wanita. Bukan sahaja di dunia wanita boleh menarik lelaki, di akhirat lebih dasyat lagi. Buat muslimah-muslimah di luar sana, jagalah auratmu, pelihara maruahmu, jaga kehormatanmu. Jangan sampai kamu menjadi asbab lelaki-lelaki ditarik masuk ke dalam neraka.

Wallahu'alam..

No comments: