Tuesday, May 4, 2010

Layakkah aku?


"..Andainya dialah jodohmu yang tertulis di Lauhul Mahfudz, Allah pasti akan menanamkan rasa kasih dalam hati dia juga hatimu.." ♥♥

Layakkah aku mendapat cinta seorang mujahid islam sedangkan aku hanyalah gadis biasa yang tidak punya apa-apa..
Layakkah aku mendapat cinta seorang perindu syahid di jalanMU sedangkan aku hanya gadis biasa yang tidak punya apa-apa..
Layakkah aku mendapat cinta seorang pemuda yang sentiasa menghayun pedang untuk menegakkan agamaMU sedangkan aku hanya gadis biasa yang tidak punya apa-apa..
Layakkah aku mendapat cinta seorang da'ie yang berjuang demiMU sedangkan aku hanya gadis biasa yang tidak punya apa-apa..
ALLAH~Layakkah aku untuknya??

p/s: ada sahabat sy yg dilamar oleh seorang pemuda..dia merasakan dirinya tidak layak utk pemuda itu dan sajak ini sy tujukan utknya atas permintaannya..hmm,mungkin terkena pd batang hidung anda sendiri, sama-sama hayati

2 comments:

Anonymous said...

yakinlah lelaki baek untuk prempuan baek..n vice versa.pasti terselindung hikmah dsebaliknya^_^

Si Pengemis Iman said...

btol 2^_^
saudara/i anonymous..ia satu pghormatan kalo nme anda turut dsertakan=phihi