Sunday, August 22, 2010

Doa untukmu..bakal zaujku

Bismillah..
ya Allah ya Tuhanku...
Aku tahu aku hina dan tidak layak meminta2 padaMU,
tp hanya padaMu aku sandarkan harapanku,
Aku berdo'a kepadaMu untuk memiliki seorang rijal yang akan menjadi sebahagian dari hidupku
Seseorang yang sungguh mencintaiMu lebih dari segala sesuatu
Seorang rijal yang hidup bukan untuk dirinya sendiri tetapi untukMu
Seorang rijal yang akan meletakkanku pada sebahagian di hatinya setelah ALLAH,RasulMU,Para Ulama' dan ibu ayahnya.

ya Allah..
Kau kurniakanlahku seorang zauj yang wajahnya menenangkan jiwa,
yang hatinya sungguh mencintai-Mu dan dekat dengan-Mu
yang berusaha menjadikan teladan RasulMu ada pada dirinya
Dan beliau mengetahui bagi siapa dan untuk apa beliau hidup
sehingga hidupnya tidaklah sia-sia

ya Allah...
Aku tidak meminta seseorang yang sempurna
namun aku meminta seseorang yang mampuku sempurnakan diriku di mataMu
Seorang yang memerlukan dukunganku sebagai peneguhnya
Seorang yang memerlukan doaku untuk kehidupannya
Seseorang yang memerlukan senyumanku untuk mengatasi kesedihannya
Seseorang yang memerlukan diriku untuk membuat hidupnya menjadi sempurna

ya Allah...
Jadikanlah aku zaujah yang dapat membuatnya bahagia dan bangga
Berikan aku hati yang sungguh mencintaiMu sehingga aku dapat mencintainya
Moga lahir sifat yang lembut sehingga kecantikanku datang dariMu
Moga tanganku mampu menadah memohon padaMu untuk kebaikan dirinya
Moga baik penglihatanku, melihat banyak hal baik dan bukan hal buruk dalam dirinya
Berikanlah aku lisan yang penuh dengan kata-kata bijaksana,selalu tersenyum untuknya.
Kurniakan kami keluarga yg diredhaiMu,anak2 yg soleh solehah,baik pekerti dan bijaksana.

Dan satu saat akhirnya bila kami bertemu dgn redhaMu, aku berharap kami berdua dapat mengatakan:
"SUBHANALLAH..Maha Besarnya Kamu ya Allah..kerana telah memberikanku pasangan yang menyempurnakan hidupku dan melengkapkan agamaku ."

Aku mengetahui bahawa Engkau ingin kami
bertemu pada waktu yang tepat
Dan Engkau akan membuat segala sesuatunya indah pada waktu yang telah Engkau tentukan.
Kabulkan doaku ya ALLAH~ Amin...

6 comments:

mazida said...

ain, bile nk kawen???

Si Pengemis Iman said...

hihi..
tahun ni!
haha..ain gatai~=p
xtau la kak..
da smpai jodoh kang,kawinlaa..huhu

mazida said...

hahaha.mmg gatai.tau ah dah ade calon.tahun ni nk kawen? :P
yeay~!

Si Pengemis Iman said...

ha'ah..thn ni!
haha..angan2 dan hrpn semata-mata
xsalah berharap dan berdoa kn??^_^
kih2

mazida said...

kih3..kalo dah ade calon xpela.kih3 :))

Si Pengemis Iman said...

huk2
calon dlm mimpi jek>_<