Tuesday, August 3, 2010

Bumi Palestin



Wahai anak-anak Palestin..
Wahai pemuda Palestin..
Wahai pemudi Palestin..
Wahai rakyat Palestin..
Dengarlah teriak batinku..
Dengarlah suara hatiku..
Rasailah sokogan paduku..
Rasailah getar jiwaku bersamamu..
Kerana aku juga seperti kamu..
Walau aku tidak bersamamu..
Namun hatiku mencintaimu..bumi Palestin



Palestin..
Bumi para syuhada'
Bumi buat mereka yang mengimpikan syahid di jalanNYA
Bumi yang sentiasa bermandikan darah
Bumi yang saban hari dibayangi takut dan resah
Kerana kerakusan musuh yang dambakan darah melimpah
Kerana kekejaman sahabat syaitan yang inginkan rasa takut mendesah
Kerana kezaliman Zionis yang bersikap binatang
Ketahuilah..hakikatnya mereka cemburu
Mereka takut dan gerun
Mereka resah dan cemas
Melihat kau yang begitu gagah berjuang
Melihat kau yang begitu berani berperang
Demi bumimu Palestin



Palestin..
Hatiku merintih..
Lagu-lagu pilu sayu berdendang
Setiap kali aku melihat gambar-gambar jasad terbujur kaku di bumimu
Jiwaku merana..
Syair hiba mencengkam sukma
Setiap kali aku melihat teriakan anak-anak kecil yang takut dan rindu pada orag tuanya
Batinku bergetar..
Zahirku menggigil dan keringatku membasah
Setiap kali melihatmu keberanianmu berjuang
Setiap kali melihat anak-anak kecil turut melawan
Setiap kali melihat para wanita turut mengangkat senapang
Ketahuilah..betapa aku kagum padamu
Betapa aku ingin berjuang bersamamu
Kerana aku tahu
ALLAH berada di pihakmu
CintaNYA bersamamu..
RedhaNYA mengekorimu..
Islam bersamamu..bumi Palestin

Palestin..
Teruslah berjuang..
Teruslah berjihad..
Kemenangan hakiki itu milikmu..
Syahid sedang menunggumu..
Jannah tersedia untukmu..
Teruslah bangkit tegak berdiri..
Janganlah kau menangis sendiri..
Kerana kau mempunyai kami..
Walau kami jauh beribu batu..
Hati dan jiwa kami bersamamu..
Sokongan dan bantuan kami di belakangmu..Bumi Palestin



YA ALLAH..
YANG MAHA PENGASIH DAN MAHA PENYAYANG
YANG MAHA BERKUASA ATAS SEGALA SESUATU
YANG MAHA MELIHAT LAGI MAHA MENDENGAR
Dengarlah doa rintihan kalbuku..
Aku mohon..
Bantulah ibu, ayah, abang, kakak dan adikku di Palestin
Layangkanlah kekuatan seorang pejuang dalam roh mereka
Kirimkan bantuanmu berupa cinta dan rinduMU pada mereka
Titipkan bisikan-bisikan semangat dihati dan jiwa mereka
Sesungguhnya mereka berjuang keranaMU
Mereka berjuang kerana cintaMU
Mereka berjuang kerana bumi Palestin..

No comments: